Opera si drama - Richard Wagner

-9%
Muzicala a U...
Brosata (paperback)
21,99LEI 19,99LEI
Stoc epuizat
Nemira
Cartonata (hardcover)
Titlul orginal: Oper und Drama
Limba primei editii: germana
Anul aparitiei primei editii: 1852
Anul aparitiei primei editii romanesti: 1983
Editura la care a aparut: Muzicala
Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Opera_and_Drama
Ideile compozitorului si dramaturgului german Richard Wagner cu privire la caracteristicile ideale ale operei ca forma de arta sunt reunite in volumul sau 'Opera si Drama' din anul 1852. Scriere fundamentala despre muzica, poezie, teatru si drama, 'Opera si Drama' are un mesaj a carui esenta rezida in simbioza rafinata dintre muzica si poezie iar rezultatul este drama, respectiv o opera de arta totala.

Despre Opera si drama - Richard Wagner

Drama muzicala a lui Richard Wagner, asa cum o numeste cunoscutul compozitor german, vizeaza reunirea poeziei, a dramei, muzicii si a artei regizorale. Volumul este structurat in trei parti intitulate Opera si specificul muzicii, Spectacolul si specificul poeziei dramatice si Poezia si muzica in drama viitorului
Prima parte a volumului constituie o critica adusa istoriei operei, o dezbatere despre relatia dintre poet si muzician si despre cum muzica isi manifesta posibilitatile in opera. Potrivit compozitorului, natura muzicii evolueaza catre opera prin doua cai, respectiv cea serioasa si aleasa de poeti ce si-au asumat responsabilitatea de a prelua in intregime scopul dramei, si calea superficiala, vizand aici muzicienii condusi doar de dorinta unei experimentari muzicale.
Mai mult, lanseaza atacuri semnificative asupra compozitorilor Rossini si Meyerbeer, pe care Wagner ii considera tradatori ai artei pentru aprecierea publicului si senzationalism. 
In spectacolul si specificul poeziei dramatice compozitorul vorbeste despre originea dramei. Distinge asadar o origine naturala nascuta din roman, ce cunoaste reprezentarea suprema in operele lui Shakespeare, si una straina, ce provine din teatrul grec si este reprezentata de tragediile lui Racine.  
Partea a treia a volumului, Poezia si muzica in drama viitorului, abordeaza tema viitorului artei. Potrivit dramaturgului, viitorul poate fi inchipuit doar prin raportare la trecut. Artistul este singurul ce poate anticipa o lume nemodelata de nimeni si poate simti bucuria lumii ce inca nu s-a nascut. Viitorul se va infaptui doar prin imbratisarea operei de arta.
In final, volumul aduce si o serie de solutii conturate de Wagner pentru desavarsirea artei in muzica, poezie si teatru.